Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 25. april 2013

Tatt av vinden...



Neida - dette handler så apsolutt ikke om filmklassikeren "tatt av vinden".. 
eller om Clark Gable eller Scarlet o' Hara...

Det dreier seg rett og slett om alle frøene til de blå valmuesøstrene..

Tatt av vinden alt sammen!

Det eneste som lå igjen var en tom melkekartong og jord spredd utover hele terassen..

SØREN!


Sådd og dyrket etter alle kunstens regler!
( sjekk den fremgangsmåten.. )

Men jeg gir ikke opp..

Sopte sammen alt jeg fant, puttet det oppi melkekartonegen igjen.
Tok det INN og satte det i vinduet


Og skjer det NÅ ikke noe mer
DA gir jeg opp den blå sjønnheten..

Men kloke meg har heldigvis flere frø i pottene

Dette skal bli erteblomster


..slett ikke noe dårlig alternativ det heller..

5 kommentarer:

  1. Hei du;)
    Søren å!! Så ergelig!!
    Håper de kommer:-) Blå valmuesøstre er jo bare så nydelige. Har prøvd å så selv, men det prosjektet gav jeg opp!!!

    Kjempekoselig at erterblomstene dine kommer;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Huff og huff så leit, er det virkelig ingen som har en avlegger til deg? Jeg har ei tantejente på NTNU, kommer hun hjem hit og skal oppover til Trondheim igjen etter valmuesøstra har spirt opp, skal jeg sende med henne en avlegger til deg! Lykke er spirende frø i vinduskarmen:)) Trøsteklem fra Trine

    SvarSlett
  3. Egentlig så skal vel avleggere stjeles, har jeg lært.. Men nå får jeg være tålmodig en uke eller to til, og hvis ikke får jeg kanskje ty til "student-løsningen"..

    SvarSlett
  4. Så kjedelig!!!
    Med vet at det meste som har vært ut i trønder riket de siste dagene, og ikke vært forsvarlig festet, meget sannsynlig er tatt av vinden slik som det har blåst :-)
    Ønsker deg en god og vindstille helg!
    Klem Nina

    SvarSlett
  5. Får håpe du får frem noen blomster likevel, erteblomstene dine er iallefall på god vei:-) Ønsker deg en fin helg! Hilsen fra Marianne

    SvarSlett