Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 26. august 2015

Å lese en bok - ferdig..


Har DU noengang gitt opp
å lese ferdig en bok?

Nattog til Lisboa
kjøpte jeg på flyplassen i 2010

Tenkte den passet bra, siden  jeg samme høst
skulle til Lisboa med syforeningen..


Åpnet boken
begynte å lese
og den fenget meg..

Så stoppet det opp - jeg "datt av" 

Denne thrilleren av en filosofisk roman
klarte ikke å holde på konsentrasjonen min..


Så begynte jeg helt på nytt
Fant også frem reiseguideboken
- for å se hvor i byen det foregikk



Byen med de blå mosaikkdekorene


Byen med trikker og sjarm


Boken kostet meg 149 kroner
jeg kunne ha kastet den - glemt den

MEN
 da hadde jeg jo ikke fått svaret på
 hvordan det gikk med damen med den røde kåpen
som han møtte på første side..

NÅ vet jeg det..

Eller - gjør jeg egentlig det..
Hm..

Uansett
etter 5 år er boken endelig ferdig lest..

Endelig godt det ikke var et skolepensum..

1 kommentar:

  1. Skal tro om det var en god eller dårlig bok da?
    Høres jo litt spennende ut da.
    klemz

    SvarSlett