Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 30. august 2015

Til en liten guttepjokk..



Lykken er nok litt ekstra stor i heimen for tiden

Vi har blitt
FARMOR OG FARFAR
til en bitteliten gutt..

Noe så herlig..


Og da må det strikkes - selvsagt..
Vossakofte - fordi vi slekter litt fra Vossetraktene
og - fordi jeg synes dette er en supertøff jakke..


..og så litt blått..
Jeg har vel ikke strikke barneklær i blått
siden junior sjøl var liten..


Denne fra Dale var kjempeartig å strikke
med flere enkle mønstervarianter..


og med de søte knappene
fra "Snella & Petronella"
ble denne en spesiell hilsen fra en nybakt farmor..


Og den lille..
Ja, han kan nok vente seg flere myke pakker
 fra denne kanten i fremtiden..



5 kommentarer:

  1. Åååå, så koselig! Hjertelig til lykke med den lille! Både jakken og genseren var helt skjønne og helt perfekte farger. Tenker det blir godt nå når høsten snart tar tak her hos oss :)

    SvarSlett
  2. Gratulere så mye... bestemor og bestefar... så fint :-)))
    Herlig har du strikkt. Jeg elsker Vossakofte, så søt for lille gutten. Jeg har ferdig min første kofte og vil snart presentere i blogg og jeg vil strikke for meg Vossakoften, jeg liker mønsteret veldig.
    Kjempeflott var genseren også, veldig vakre farger.
    Hilsen sender deg Viola. Ha en riktig god uke.

    SvarSlett
  3. Så flott!! Ja barnet er heldig som har deg som farmor!!

    SvarSlett
  4. Så flotte ting du har laga! Kjem nok ikkje til å mangla gode strikkeklær framover denne vesle karen her ! Kos deg med vesleguten framover!

    SvarSlett
  5. Nydelige plagg - og Gratulerer med nytt familiemedlem:) Dere har masse fine opplevelser foran dere :) (-også på strikkefronten;) klem

    SvarSlett