Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 19. august 2015

Finn et strå...



..og træ dem på...


Lykke - kan være så mye..


Men å plutselig finne et stort område
med lysende, røde markjordbær
i sin egen hage

.. det er lykke ..


Jeg kjente den deilige lukten
på flere meters avstand..

Lukten av barndom
lukten av sommer..



Trønderne sier at det ikke finnes huggorm
på denne siden av Nidelva..
men jeg er ikke helt sikker

og tok derfor støvler på
sånn som jeg var vant med fra Vestlandet


dagens fangst..
...mmmmmm..


og inni vinskapet
er det perfekt å oppbevare bærene
inntil jeg finner en passende anledning å spise dem..

Men disse skal  N Y T E S.. vær du sikker..


4 kommentarer:

  1. Så herlig. Vi har markjordbær tidligere på sommeren. Nå er det kantareller jeg er på jakt etter.

    SvarSlett
  2. Så herlig! Finnes jo nesten ikke noe herligere enn å sitte å plukke markjorbær på strå.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Nydeleg godt! (Det veks faktisk markjordbær heilt inntil hytteveggen vår).

    SvarSlett
  4. hallo fra Barcelona!!!
    Gratulerer for din blog.... du har så mange fine bilder av Norge!!!!
    Jeg er forelseket i dette landet.... og liker din blogg veldig godt!
    Hilsener
    Guillermo.

    SvarSlett