Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 12. februar 2016

Bursdagsgave ide..


Sjefen vår hadde bursdag
Vi måtte finne på noe gøy..


Vi kunne jo strikke et lappeteppe..


Alle synes ideen var kjempebra..

Vi valgte garn og farger og satte i gang..

Mønster bestemtemte vi sjøl, men lappen måtte være 15 x 15 cm..


Siste innspurt av sammensyingen
måtte gjøres i "et hemmelig rom" siste dagen..


Alle ansatte bidro
Det ble et veldig hyggelig prosjekt..
Vi har strikket lapper overalt
- til og med i ishallen -


..13 dager senere..

Det ble så fint, og jubilanten ble strålende fornøyd..

Så hvis du ønsker deg et koselig lappeteppe
eller
kunne tenke å gi det til noen i gave;
så er det bare å kjøpe inn garn
dele nøstene ut til venner og bekjente

og vips
har du lapper nok til et deilig teppe

Lykke til!

(Vi brukte ca 30 nøster med Vamsegarn)
 23 - 24 masker ble ça 15cm

8 kommentarer:

  1. En fantastisk ide og et nydelig lappeteppe! All ære til dere kreative og sjefen er kjempeheldig!! Nydelige farger og en super ide til en "rund bursdag". Riktig god helg og en klem fra Birte

    SvarSlett
  2. Kjempeflott gave, og for en god idé. Dette blir nok brukt med glede og takknemlighet.

    SvarSlett
  3. Super ide, og så flott resultat :)

    SvarSlett
  4. Heisann
    For et flott teppe dere laget til sjefen deres. Tenker hun ble veldig glad for det.
    Morro med et sånnt samarbeid da:) Og lapper med struktur innimellom blir spennende.
    Jeg ser at dere også tok farger på skrå. Da blir det litt roligere, enn om de er rundt omkring.
    Da har vi kanskje hilst, da jeg var i Trondheim for snart to år siden, og alle Husflidene besøkte deres butikk?
    Ja fristelsens står i kø når man ser en full garnvegg hver dag på jobb. Det kribler jo i fingrene med å starte opp nye prosjekt hver dag (farlig)
    Ha en fin dag........og snart helg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann.. Jeg kan ikke huske om jeg har hilst på deg.. Men jeg kom tilfeldigvis over bloggen din engang, og oppdaget at du/dere solgte mye av det vi solgte.. Ja, så likte jeg jo bloggen din og valgte å følge den. God og helg og håper du får en nydelig vår fremover.

      Slett
  5. Så nydelig. Alle må bli glad for å få en sånn flott oppmerksomhet med mye glede, omtanke og flid :-) Denne koselige bloggen minner meg også om at jeg må ta turen til husfliden for å endre på bunaden min ...
    Kommer til å legge deg til som følger :-)

    Ha en flott dag

    SvarSlett
  6. Så fint med samarbeidsprosjekt! En flott bursdagsgave :)

    SvarSlett
  7. Så fint med samarbeidsprosjekt! En flott bursdagsgave :)

    SvarSlett