Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 8. februar 2016

Navnefest


I helgen hadde vi navnefest
for lille guttebarnebarnet vårt.

Seremonien var en flott feiring av den lille
.. at han er født, at han har fått et navn, sin egen identitet..


"Jeg tenker hva jeg vil 
Mitt ønske bestemmer. 
I stillhet blir det til, 
i ukjente drømmer. 
Min tanke og lengsel 
vil bryte hver stengsel. 
Og slik vil det alltid bli 
Min tanke er fri..."


Den lille ønskes
selvsagt
alt godt i livet..


Og som en liten bonus på hele feiringen
overnattet de her

..sånn at farmor fikk enda en dag å kose med den lille..

- heldige meg -




2 kommentarer:

  1. Så vakkert! Skulle gjerne vært gjest rundt det bordet! Klem fra Birte

    SvarSlett
  2. Gratulera så mykje med overstått navnedag! Må vera herleg å vera farmor!

    SvarSlett