Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 17. februar 2016

Madame Butterfly..


Jeg har vært i Olavshallen og sett Madame Butterfly
- en av verdens mest spillte operaer -



Øst møter vest i Puccinis mesterverk der den japanske geishaen Madama Butterfly forføres og forkastes av amerikanske Pinkerton. Ut fra hennes knuste hjerte strømmer noen av operahistoriens mest fortryllende arier.



For noen år siden i Roma
lå det brosjyrer om Madame Butterfly på hotellet
Og jeg fikk overtalt min kjære til å bli med..

Jeg fikk resepsjonsdamen til å ringe å bestille
vi betalte til henne (hm..burde det da ha ringt en bjelle..?)

Hun lurte på om vi ville bli hentet i limousine
og selvsagt ville vi det..

Limousinen kom - det vil si en minibuss..
Den kjørte såpass lenge rundt i Roma
og plukket opp gjester fra andre hotell
at jeg var nesten blitt bilsyk..

Ca en halvtime etter forestillingen skulle ha begynt
..ankom vi..

Selvsagt ventet de på oss..

Vi hadde havnet på 
et amatørteater på "samfunnshuset"..

Vi holdt på å le oss ihel..

Så sånn går det når man er dårlig i italiensk




Denne gangen klaffet det..

Så inderlig nydelig , stemmen sitter enda i hodet mitt..
Terningkast seks i avisen..

- Vakkert -

men så er jo sommerfugler vakre

Mine skal bli til spisebrikker..

RE



2 kommentarer:

  1. Sommerfuglene på spisebrikken er jo bare så vakre. Jeg ser at LEGO passer mønsteret ditt. Vittig bilde. Riktig god helg. Nyt ann i langdrag! Klem fra Birte

    SvarSlett
  2. Artig historie frå Roma, sånt ein hugsar igjen iallefall! Vert kjekt å sjå spisebrikkene når dei er ferdige, ser flotte ut! Klem frå Inger

    SvarSlett