Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 1. mai 2016

Øktvis..



Når to kontorfolk som oss
skal gå løs på skogsarbeidet

..må vi rett og slett
ta en økt om gangen..


Å sage ned trærne er en ting..

..men de skal kvistes, sorteres fjernes og ryddes bort..

Det tar tid - og det er hardt arbeid..
Puh..


Da er det såå deilig å kunne ta noen pauser
med planting av stemorsblomster..


..og plukke årets første hvitveis..

Vi har hatt en nydelig helg - snøen er smeltet og våren er i gang.. det er MAI..


5 kommentarer:

  1. Å arbeide med hogst og veding er hardt arbeid.
    Det er ikkje for ingenting det blir sagt at veden varmar minst tre gongar :)
    Lukke til og håpe det blir fine maidagar.

    SvarSlett
  2. Det gjelder å gjøre litt om gangen så man ikke går lei. Da er det fint å gjøre litt annet innimellom. Og ja, nå må varmen og våren bare komme.

    SvarSlett
  3. Trivelig å arbeide med skogen, men tungt er det. Trenger ikke å gå på treningsstudio de dagene ihvertfall. Lykke til!

    God, ny uke fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Så flinke dere er og jeg er enig med deg i at dette er godt arbeid. Du er så flink å glede deg over de små ting og du er en mester i å gjøre det fint rundt deg. All ære. Nyt uken med en klem fra meg til deg

    SvarSlett
  5. Kjekt når en har fått rydda litt da. Koselig tid nå framover.
    Klem

    SvarSlett