Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 19. juni 2016

Endelig kom regnet..


Jeg trodde aldri jeg skulle 
ønske såå veldig at det måtte komme regn..


Men nå var det veldig tørt her hos oss..
Med så mye hage, og så mange vekster som roper etter vann
følte jeg nesten at jeg tømte Jonsvatnet hver kveld..


Men sommeren hittil har vært så aldeles nydelig..


Det er så deilig - og vi sitter ute til langt på kveld..


Når jeg kom hjem fra Palma, var blomstringene på epletrærne våre
bare inntørkede, små knopper..

Men vanning - og atter vanning gjorde at til slutt ble det blomstring..


Så kan en nyte de gode sommerkveldene
med hjemmelaget rabarbrasaft - utblandet med Farris..


.. og håpe på at ideen om å strikke en deilig "sitte-i-hagen-genser" i disse fargene
må gå snart over.. 
.. for etter oppryding i strikkekurv - og poser..
oppdaget jeg at jeg hadde mer enn nok å holde på med..

- Men det er jo fine farger da.. -

Ønsker dere alle en superfin uke.. 
Og måtte det beste fotball laget vinne.. til slutt..




3 kommentarer:

  1. Nydelege blomster med regndropar.
    Her var det ein regnskur i natt, men det har vore sol heile dagen,
    det blir mykje vatning av slikt.
    Men eg er ikkje så uroleg, regnet kjem, tenkje me får det att i juli....:(
    Den safta di ser deilig ut, eg har ikkje prøvt rabarbrasaft,
    kanskje eg burde.

    Fin søndagskveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder fra hagen din og den safta så veldig god ut :)
    Her har det regnet i dag og det var bra for skog og mark og ikke minst alle hager.
    Kos deg med strikkingen!

    SvarSlett