Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 12. juni 2016

"Rabarbra-ute-pute"



Neida
det er jo bare tull - ingenting heter
"rabarbra-ute-pute"


Men
det har seg sånn
at tidlig i vår
lenge før villnisset tok over
langt bakerst i hagen

så oppdaget jeg at der var en STOR åker
med rabarbra..


Den vokste seg stor, flott og moden
og den ble delt ut til alle som ville ha..




Fryseren min er også fyllt opp med de deiligste muffins
og andre rabarbragodter..
- Jeg, som aldri tidligere har laget noe av rabarbra i hele mitt liv -


Så skulle jeg hekle ny pute til hagestuen..

..og det var da jeg oppdaget at lappene 
var i helt samme farge som rabarbraen..


Men rabarbrafarger er slett ikke så verst,
det ble jo både sommerfriskt og fint..

Og rabarbra er faktisk veldig godt!


7 kommentarer:

  1. Muffinsene ser gode ut, rabarbraen det samme og puten er jo bare veldig fin. Akkurat som alt annet du lager! Du er flink og et forbilde. Klem helt rundt fra meg til deg

    SvarSlett
  2. Med rabarbra er det ofte slik at enten har vi i overflod eller så har vi ingenting. Det er noe vi får eller gir bort. Godt er det til syltetøy, i kaker, til dessert og suppe. Puta di ble kjempefin. Så delikat i fargene og fint gjort!

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  3. lekker rabarbrapute. Koselig innlegg. jeg har også høster rabarbra, og mannen har laget suppe. Det liker han.
    Klemz

    SvarSlett
  4. Flott rabarbrapute ja ;)
    Nydelege fargar. Fins det mange sortar rabarbra skal tru,
    dine ser så slanke og fine ut med både raud og grøn farge.
    Mine er enten raude, eller berre grøne...

    Ha ei flott veke vidare.
    Eg skal lage rabarbrasyltetøy med fiken i morgå.

    SvarSlett
  5. Herlig pute i rabarbrafarger :)
    Rabarbra er deilig og og jammen har du laget masse godt!

    SvarSlett
  6. Hi hi fint rabarbrapute... kjempeflotte farger. Herlig har du heklet.
    Rabarbrakake er sååå veldig god. Jeg lager med jordbær også. Og veldig god syltetøy med vanilje. Våren og rabarbra hører sammen. Ha riktig god helgen. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  7. Alt kler den smykkeogså navn! Puten din er akkurat passe koselig,og har passet inn til de fleste :-)

    SvarSlett