Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 20. september 2012

Jeppe på Bjerget

At jeg er glad i å gå på teater, er ikke nødvendig å holde hemmelig..
Jeg lar meg stadig vekk facinere av det som skjer live på en scene...

I kveld var vi på Trøndelag Teater. Jeppe på Bjerget.

Dette var en litt anderledes og moderne variant av denne klassikeren til Ludvig Holberg.
Vi kjenner vel alle historien om den sterkt kuete, alkoholiserte mannen til Nille.

Om denne varianten med en Jeppe som ble lurt av utspekulerte TV-produsenter som iscenesatte livet hans, var av det beste, er jeg litt usikker på. Men Jan Sælid, som spillte Jeppe, gjorde en kjempeflott figur...

Alle vet at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor..
Litt trist at det finnes mange "Jeppe'r"  rundtomkring, men som teater var dette en fornøyelig kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar