Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 1. september 2012

Kråkvasstind

 En kollega hadde tipset meg om Kråkvasstind.
Et fjell mellom Storlidalen og Sunndalen.

Vi valgte å kjøre til Liabø gård, hvor vi kunne parkere for en 20 kroning.

Det startet rett på oppstigingen.. opp, opp, opp...
 Etter ca 2 km kom vi til Liabøsætra - hvor de tillitsfulle sauene kom mot oss og trodde sikkert vi hadde noe godt til dem.  Sauene kunne jo ikke vite at jeg var en sånn som elsker både fårikål og lammelår...
 Kartet og gps'en vår var ikke beregnet for Sunndalen, så vi var litt usikker på om vi var på rett vei..
Men vi fulgte stien , og du verden for et vakkert landskap..

 Etter nesten 4 km var vi ved Kråkvatnet.. Men hvorfor hadde vi ikke tatt med fiskestang..fisken vaket.
Vi spiste litt multer og matpakken vår, og motiverte oss til fortsettelsen... videre oppover..puh..og enda mer oppover..
Bak hodet mitt sees toppen vi skulle til..

 Reinrose.. Utrolig at en så nydelig blomst vokser i det skrinne landskapet..
 Toppen nådd! 1700 moh.

Masse multer - men vi skulle jo ikke plukke multer i dag..

17,5 km t/rt. 1100 høydemeter ( fra 610 - 1700 m) Vi brukte nesten 8 timer, hvorav 6 timer var gangtid.

En flott tur, til et fjell vi aldri hadde hørt om. Vi er heldig som har slike perler like i nærheten..

Takk for tipset.


3 kommentarer:

  1. Imponerande! Ser ut til å ha vore litt av ein tur! De er sanneleg spreke. Flotte bilete av ein nydeleg natur.

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, litt spreke.. Vi ( det vil si jeg..) er vel ikke den raskeste til bens, men en venn av oss sa at "det er det jevne som drar" og da viser det seg at vi kommer oss opp på toppene, og får belønningen i utsikter og flotte naturopplevelser..

      Slett
  2. Fantasktisk. Gratulerer. Jeg følte jeg var med dere på turen; via ord og bilder. Klem fra Birte

    SvarSlett