Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 1. desember 2012

En engel dalte ned i skjul



På Husfliden i Trondheim sto det en aldeles sjønn engel..
Etter å ha tenkt på denne nydelige skapningen lenge nok, dro jeg tilbake og så til min store glede at den var der enda.
Den ble med meg hjem.


AFTENBØNN

Når jeg legger meg til hvile,
tretten engler om meg står.
Tvende ved min høyre smiler,
tvende til min venstre går,
to på vakt ved hodeputen,
to ved foten dessforuten,
to meg dekker,
to meg vekker,
en meg viser
alle himlens paradiser.

Av Henrik Wergeland





Engelen er laget av Marianne Fure Tangen
www.furedesign.no

Ta deg gjerne en tur innom hjemmesiden hennes og se på alt det fine hun lager.








1 kommentar: