Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 21. juni 2013

Lukt av sjø og viking - i arbeidstiden..


Det er neimen ikke ofte
at jeg forlater kontorpulten min
for å kunne gå på kulturelle utskeielser
midt i arbeidstiden..

Men i dag har jeg vært på Lade
på VIKINGMARKEDET..

Jeg dro dit med bussen
og når jeg busser da kommer jeg alltid for tidlig
for å slippe å komme for seint..


Så jeg satte meg på svaberget
og sugde inn all den herlige sjølukten..
Overhode ikke ikledd
hverken vikingdrakt eller egnet strandutstyr..


Så var det omvisning på markedet..
og avslutning med kjempegod ølsuppe..

Husfliden Fremme har bidratt med pengestøtte til 
Vikingene
og pengene brukes til 
plantefargingskurs..

Her kokes det indigo blått garn..


En lærerik dag
i frisk og god sjøluft..

5 kommentarer:

  1. Spennende....skulle gjerne tatt turen dit, plantefarging er kjempekjekt. Husker godt dufta av den spesielle ingrediensen i blåfarge (les: tiss, helst fra små gutter) når vi farga på husflidsskolen for mange år siden:)Kjekt å få slike opplevelser på jobb! God sommer til deg, nå har jeg skoleferie - deilig!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jøss.. akkurat "den" inngrediensen var litt tvilsom da.. Ellers misunner jeg alle med skoleferier.. Åtte uker ferie hadde jeg klart uten å tenke meg om.. Jeg skal ha tre, må være fornøyd med det også, men det går jo sååå fort.. God sommer!

      Slett
  2. Hei på deg;)
    Så fint å få være med på en sånn dag på jobb. Og da var jo værgudene "snille" også;) Vi hadde skoleavslutning med elever på formiddagen og ansatt på ettermiddagen. Men nå er det fri, men "bare" 7 uker!! Nesten flau av å si det!!
    Indigo og "potteblått" er det samme farge!? Vi farget garn den gangen jeg gikk på husflidskole også, men vi hoppet over den "potteblå" .......
    Men forklaringen fikk vi...!!
    Takk for kommentaren på vognteppet. Applikasjonene er sydd for hånd med Lenes silketråd. Er bare så fornøyd med den tråden;)

    Ønsker deg fortsatt fin lørdag;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Aha, så det var derfor du stormet ut fra jobben i hui og hast ja - hehe, godt at det var så viktig en begivenhet som slet deg ut av kontoret midt i arbeidstiden da. ;-) Regner med det ble litt av en opplevelse ja, antrekket til tross. =)
    Sees over helga.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Så gøy med plantefarging. Ser ut som et flott marked.

    SvarSlett