Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 10. januar 2014

Votter for båtlivet..



Det er sikkert flere enn meg 
som aldri får inn i hodet
dette med styrbord og babord...


Men så fant jeg  oppskriften på "skip o'hoi" votter..

Disse ble gitt vekk
for jeg har jo ikke båt..

Men kanskje jeg nå husker at hØyre er grØnn..
så får jeg bruke enda litt lenger tid på å lære
om det da er høyre som er styrbord eller babord..


Uansett kan jeg  anbefale å ta en titt innom siden til 
Jorids mønsterbutikk..

Mange gøye oppskrifter
..sauer, kuer, hunder, katter, hester..og masse, masse mer..

- og mønsteret -
det kommer inn på pc'en din med en gang du betaler...

God helg.

5 kommentarer:

  1. Disse vottene er superfine og sokkene med samme mønster likeså:) Jeg har strikka begge, og mannen i huset (kaptein) ble såå fornøyd. Jorid har mange flotte mønstre, det er artig å lage noe som ikke alle har!

    SvarSlett
  2. Stilig;) Å som jeg har slitt med styrbord og babord!!! Men ikke nå lenger..;)
    Ja, det hender jeg er innom Jorid og kjøper meg noen mønster. De er så fine. Nå jakter jeg på votter med roser på, ala "trondheimsrosa". Vet du om det fins? Eller må vi lage?;)
    God helg i vakkert vintervær.
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Desse vottane er kjempefine og lurt å gje som gåver til dei som har "alt" inkl båt. Jorid har veldig mange fine mønster ja.

    SvarSlett
  4. Strikker du slike mot betaling? Mvh Tove G 95999987

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett