Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 3. januar 2014

Norgesgenseren ble ferdig til jul..



I begynnelsen av oktober sto vi spent forran tv'en på jobb 
og fulgte med på "God Morgen Norge"

Den nye Norges genseren skulle publiseres...


Dette er orginalen - og vinneren av Norges-genser-konkuransen..

Der og da bestemte jeg meg for at den skulle jeg strikke i julegave..
Og siden det i begynnelsen av oktober var leeenge til jul..
bestemte jeg meg for å strikke 2...


Jeg valgte litt annen fargekombinasjon
droppet hetten og laget "vanlig" bråt..

Og jeg strikket og strikket og strikket..
..innimellom, før og etterpå..

Og jaggu ble jeg ferdig..

..og så lærte jeg at det i oktober på ingen måte er lenge til jul...
Nå gjelder det bare å huske på det til neste gang.

3 kommentarer:

  1. Genserne dine ble veldig fine, flotte farger.

    SvarSlett
  2. Kjempefine;) Nydelige farger;)
    Jeg liker å tro at det er lenge fra oktober til jul ;)
    Angående Julerosene så blomstrer de ikke like fint når det er sprengkaldt ved juletider. Men stort sett så er det en og annen periode med mildvær rundt juletider og da kommer de. Noen ganger har jeg tatt de opp for å drive de til jul, men butikkene har jo fine Juleroser;)

    Her er det vottestrikk igjen;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Flotte gensere - vet veldig godt hva du snakker om ang. avstand mellom oktober og jul;)))) Tror faktisk aldri vi lærer jeg da - og kanskje er det bra? Tenk på alt det fine folk lager under press som ellers aldri ville blitt til....! Klem

    SvarSlett