Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 18. mai 2014

Geitfjellet..


Etter en flott nasjonaldag i Trondheim..


.. og kanskje litt vel mye kakespising..
var det godt å komme seg ut på tur

(Jada, jeg kom meg inn i bunaden, i år også,
men det er bare en bitteliten uke
til jeg skal inn i bikinien ..)


Over myr


og over haugevis med trær 
som hadde veltet i løpet av
vinterens stormer..


Men på Geitfjellet var det flott utsikt..
Både over byen


og over fjorden..

En enkel og grei tur
som fikk oss til å tenke på 
at vi burde bli flinkere å finne nye turalternativer

Bymarka i Trondheim er flott
og har uendelig mange turmuligheter..


Etterpå 
stakk vi en tur oppom huset
hvor det nå begynner å bli både 
takstein og panel..

En nydelig dag i Trondheim..

2 kommentarer:

  1. Deilig å bevege seg litt etter store matinntak:) Er spent på om valmuesøster frøa dine har begynt å spire??? viss ikke så skal vi på skoletur til Trondheim.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var vel nå jeg skulle ha svart at det spirer og gror...men foreløpig er det bare noe, som jeg tror kan være små spirer.. HÅPER.. Nå er varmen kommet, så jeg satser på at det skjer noe snart..

      Slett