Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 3. august 2014

Sommer = festivaltid


I Trondheim har de
Olavsfestdager

Det er en kirke- og kulturfestival, som arrangeres
rundt olsok hvert år - 10 dager tilende..

Høres det kjedelig ut?
Det er det nemlig ikke..

Orkester, band, opera, solister, skuespill, pop, rock, jazz, gospel..osv..osv..

Overalt i byen..
Det yrer av folk, liv, musikk og underholdning..


I år valgte vi dobbelkonserten
 med Morten Harket og Sylia..


Det gir en egen stemning med disse konsertene 
som holdes i Borggården
rett bak Nidarosdomen


Lørdag var det nok en konsert - Åge & Sambandet

Vi gikk til byen
og satte oss ned på Bakklandet
for å kjøle oss ned litt
i sommervarmen


Var en tur innom do'en på Skysstasjonen

Se de veggene - måtte bare fotografere..

..blir jo glad av slik blomsterprakt på do..


- korsting og strameibroderier -


Årets mest populære konsert
var nok denne med Åge og Sambandet

Og de sviktet ikke sitt publikum..
som sang, svingte og klappet seg gjennom nesten tre timer uten pause


Åge kan synge sangene som vi alle kan ord for ord..
mens Sjalg og de andre i Sambandet
 virkelig kan
håndtere instrumentene sine..


Det var 6000 publikum bak i Borggården
Ikke rart stemningen var stor
(Lånte dette bildet av Adressa)

Etterpå gikk vi hjemigjen også, i den utrolig varme sommernatten
stakk bare innom Samfundet for å kjøpe
verdens beste SESAM burger..

Dette var 52. gangen det var Olavsfestdager i Trondheim..

Hvem kommer til neste år mon tro..??

1 kommentar:

  1. Nå lærte jeg noe nytt, dette så da virkelig festlig ut. Jeg trodde Olavsfestdagene var bare opera og klassisk musikk? Noe å tenke på å oppleve et annet år, kanskje:)

    SvarSlett