Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 20. juni 2016

Jeg var ikke i Royal Albert Hall


Jeg har aldri vært i Royal Albert Hall
MEN
jeg skulle så fryktelig gjerne ha vært der i helgen
da Åge holdt konsert..

Ifølge både kollega og andre som har vært tilstede
var  det MAGISK


Det var sommer og jeg var 16 år
sommerferie på Sande i Sunnfjord
sammen med Birte og Kari

Slengbuksene var enorme - og jakken selvsagt sjølstrikket..
Vi var unge, sorgløse og hadde hele livet forran oss

OG
Åge sang om at det var "Langt igjen til Royal Albert Hall"
Jeg tenkte: Dit skal jeg engang..

Jeg kjenner enda den gode følelsen 
der vi sto i veikanten, med kasettspiller - med Åge
og haiker oss en tur inn til Førde


Sangen hadde Åge skrevet i sin frustrasjon
over at det var både slitsomt og ulønnsomt
å drive med rockeband..

Uansett hva det menes om Åge og trønder-rocken
kan vi alle lære noe av dette

Gi aldri opp!


Det tok riktignok 41 år for ham
men det var verd det..

Og en ting er sikkert, 
en vakker dag skal også jeg til Royal Albert Hall

- som publikum -



3 kommentarer:

  1. Jeg var heler ikke i London,prøvde i noen minutter for en del mnd siden å skaffe billetter. Men det gikk ikke..
    Vi hadde vår egen Royal Albert hall her hjemme en vennegjeng. Vi koste oss med Prudence, Åge og Sambandet musikk dvs i starten av kvelden ...
    Og det ble servert 4 pils og en pizza,sånn til å begynne med1 Kjempeartig kveld med mye mimring.

    SvarSlett
  2. Gode minner som jeg er heldig å være en del av. Du beskriver dette så levende.. Klem fra Birte

    SvarSlett
  3. Den fantastiske 70-tallet, men jeg kunne ikke reise hvor som helst :-( Selvfølgelig vi hadde en fantastisk tid likevel... Ungdom er den beste???
    Mange drømmer som var og nå opplevd senere... og ... nå :-))))
    Sååå veldig fiiiint bildet med deg... TAKK... Super glede å se :-)
    Sommerklem fra Viola

    SvarSlett