Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 29. april 2017

Rallargenser



Til påske hadde jeg behov for et 
enkelt strikketøy..
Noe som var lett å ha for hånden - sånn innimellom..


Valget fallt på "RALLARGENSEREN"
eller "Lothepusgenseren", som den også kalles..

Vi er mange på jobben som strikker denne
i flere fargekombinasjoner og garntyper..

Min ble strikket i Inca Alpakka fra Rauma ( i str L)
Mønsteret ligger gratis på nettet..


Den satt som et skudd
og da er jeg jo fornøyd..




6 kommentarer:

  1. Kjempefin genser. Og fargene du har valgt var lekre. Den kledde deg godt :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nok et vakkert håndverk!

    SvarSlett
  3. Fin genser.
    Rart å tenke på kor forskjellege med er, dette er eit enkelt
    strikk for deg, for meg greier det seg med strikk av små lestar og vottar...

    Ynskjer deg fine maidagar.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Flott gensar, og syns du har valt fine fargar :)

    SvarSlett
  5. Ahhh så fint. Fantastisk genser du har strikkt. Jeg liker dette mønsteret.
    Vakre fargenen. Gratulere deg. Kos deg.
    God uke. Klem fra Viola

    SvarSlett