Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 21. mai 2017

Min variant av "prinsessejakken"..


I begynnelsen av mai
ble det publisert et bursdagsbilde
av den nydelige, lille engelske prinsessen..


Det ingen hadde forutsett
var at interessen for den gule jakken hun hadde på seg
skulle ta helt av..


Selvsagt fikk jeg også lyst å strikke den,
og ble enig med garnavdelingen på jobb
at jeg kunne prøve å lage min variant..


Jeg satte igang - men i mangel av mønster på sauer
ble det søte kattepuser..

.. I mellomtiden rakk Dale garn å lage sin modell, som var helt lik prinsessens..
- med sauer -

(Min variant ble strikket i Knit Me Lux, litt tykkere garn en Babyull,
og fargen heter Lys sitrongul, og er en dus og nydelig gulfarge)

..og katter er jo også "alrighte dyr"..




6 kommentarer:

  1. Søt prinsesse-jakke! Godt jobba!

    Ønsker deg fine mai-dager videre!

    SvarSlett
  2. Du er bare helt enorm! Gratulerer med nok et lite kunstverk!

    SvarSlett
  3. Så deilig... kattepuse... søt... nydelig prinsesse.
    God vår fortsatt. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Herlig, denne går originalen en høy gang! Veldig fin med kattepuser :)
    Kos deg videre i deilige maidager.

    SvarSlett
  5. Lekkert !
    Ynskjer deg fine maidagar vidare.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett