Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 13. oktober 2017

En uke høstfri på fjellet..


Jeg bestemte meg rett og slett
å ta en uke på fjellet..

Jeg vil på ingen måte kalle dette for ferie
men
det gjorde ikke vondt noen steder
å bare få være her helt alene en hel uke..


Måtte selvsagt en tur innom Quiltegården før jeg dro
for å sikre meg at jeg hadde med meg nok håndarbeid..


Første dag våknet jeg til snø..
Plutselig var det blitt vinter..

Såå nydelig med snøen og de høstgule bladene..


Jeg måtte tråkke meg nye spor i snøen..


Blikkstille..


Og så fikk jeg besøk av noen svært så selskapssyk sau..
Enten hadde de rømt fra fårikålgryten
eller så var de kommet til rette fra fjellet..alene var de iallefall..(og bonden ble varslet)

Nå gleder jeg meg til å få hele den kjære flokken min på besøk
de kommer kjørende oppover i tur og orden

**
Og det er ingen tvil om at en uke høstfri på fjellet gjør godt..


3 kommentarer:

  1. Dette så bra deilig ut! Skjønner godt at det føltes nydelig å være på hytta. Vi har hytte (egentlig et farmorhus) ved sjøen. Jeg har ikke vært der de siste tre ukene , og nå kjenner jeg at det blir deilig å komme tilbake på torsdag. Ble så nysgjerrig på stoffpakkene dine og hva du syr. Blir spennende å se hva du får utav disse stoffene. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig tilbakemelding. Vi var med venner på hytte ute ved Lysøysundet for noen helger siden, det var bare så vakkert. Sjølukten og sjær og holmer.. Og tro det eller ei, men jeg har nok en gang funnet frem de gamle musene til annaKa.. (Heisann og hoppsann, tror jeg de heter). Det er over ti år siden jeg kjøpte mønsteret. Nå skal musene få helårsklær på seg, og jeg dropper osten..men jeg håper de kan bli koselig til spisebrikker på fjellet..

      Slett
  2. En uke på fjellet... fantastisk. Og så fint med håndverk :-))
    Første snø jeg ser. Vi har hatt mange sol og varm, vakre dagene med sitte uten på terrassen. Men nå kommer høstværet... kald og våt. Men fortsatt fine farger.
    Liker høst - og liker vinter med snø.
    Hilsen sender Viola

    SvarSlett