Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 8. oktober 2017

Oktober og syglede...


Heisann, nå tar jeg en titt innom..
..kanskje betyr det at jeg vender tilbake..

For du vet, når katten, jobben og gleden forsvant
da var det ikke noe koselig 
hverken å blogge sjøl, eller følge med på andres blogg..


Først forsvant katten..
Vi landet med flyet fra Svalbard
og fikk vite at kjære Lego hadde stukket av fra kattehotellet

Det var en kunde som hadde gått ut, uten å lukke døren
og vips - der forsvant katten min..


Så kom jeg på jobb en helt vanlig mandag
og får vite at jobben min blir omorganisert bort..
Hæ... var det mulig..
vips - der var jeg uten jobb..

Da forsvant gleden
- og alle de koselige, sprø og herlige kollegaene mine..
- og alle de fristende garnnøstene - bare en trapp ned..

Da fant jeg frem syarbeidet..


"Marsipangrisene" til AnnaKa fra forrige jul
ble klippet og strøket på og klargjort for knapphullstingene mine..


Og akkurat nå er jeg glad jeg har funnet igjen gleden
og kan kose meg med det jeg liker aller best

- hobbyene mine -

..mens jeg sprer cv'en som flygeblad over byen
og satser på at jeg snart finner meg en ny og trivelig jobb..


5 kommentarer:

  1. Oj det ble mye omstilling på en gang det. Håper det ordner seg for deg. Godt å ha en jobb å gå til. Flotte ting du syr. Ønsker deg lykke til.
    Klem

    SvarSlett
  2. Uff, så mange uventa hendingar er tøft, ikkje rart du vart sett ut.
    Godt du fann att gleda og kom innom her også.
    Du er så flink med nål og tråd, det er nydeleg det du laga.
    Lukke til med jobsøknadane.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Så synt, det var trist. Ulykkelig skjebne du måtte erfare. Men så veldig bra at du har
    funnet glede igjen... og veldig hyggelig at du er her igjen i blogglandia :-)))
    Kose deg med hobbyene dine. "Marsipangrisene" var kjempeflott. Spennende.
    Lykke til med jobbsøkingen og MASSE GLEDE med gjør det du liker.
    Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  4. Hei Inger Johanne ;) Håper ting begynner å ordne seg. Kjedelig å bli uten jobb, men kanskje litt godt en periode!? Godt du har hobby og barnebarn;) Barnebarn er jo virkelig GULL ;)
    Hvem er julegrismønsteret fra ?
    God fredag fra Ann-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen. Julegrismønsteret er fra AnnaKa.. Har de inne til quilting nå, og håper de blir ferdige til jul. God helg til deg.

      Slett