Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 13. november 2017

Det går en bølge....


Jeg tror det går en bølge gjennom landet..
- Bølgegenseren -

Jeg fikk en sms fra en ung venninne
som lurte på om jeg kanskje hadde lyst - og tid
til å strikke en sånn genser til henne..


Selvsagt ville jeg det..

Dobbelt Puno, 88 masker og pinner nr 10..

Huhei.. Det gikk unna..
selv om jeg ikke liker å strikke med pinner av den tjukkelsen..


Genseren ble fin
mottakeren ble kjempefornøyd
..og hun vil nok gå en varm og god vinter i møte..


- og nå er jeg på gang igjen
denne gangen var det svigerdatter, som egentlig hadde tenkt å strikke sjøl
men siden jeg hadde bølgene i hendene,
blir det fort gjort for meg å strikke den..

Men nå med enkel tråd, i det supermyke garnet Pus, og "bare" pinner nr 9..


Og med "fort-gjort-strikketøy"
og årets siste roseknopper
- ønsker jeg dere alle en nydelig novemberuke -


5 kommentarer:

  1. Du er jo superrask til å strikke. Ja, det er tydelig at dette er en alle vil ha. Fin da ;)
    Her er det pinner nr. 2,5 og små strikk ;)

    Ha en fin vinterlig november-uke ;)
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Ja, raskere enn deg finner vi ikke! Jeg likte den fargen din i Pus-garnet! I tillegg er Pus så mykt og godt å strikke med! Ønsker deg en fin uke! Klem

    SvarSlett
  3. Lekker genser og fine fargar.
    Eg er ikkje så flink med mønsterstrikk så det hadde
    ikkje gått så fort med meg.
    Men takk for tipset, det er fristande å prøve.

    Fin onsdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Så flott genser med bølgemønster. Nydelig strikk og det ser ut til at du er meget effektiv. Lekre farger på begge genserne.:-)

    SvarSlett
  5. Vakker genser. Ha masse glede med strikke Nr. 2 :-)))
    Jeg strikker pinne 2,5 og mønster :-)
    Fredagsklem fra Viola Ønsker deg riktig vakker helg... og at rosen blomstrer lange i vasen.

    SvarSlett