Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 12. mars 2018

Kortid, visst ikkje no...



 I helgen ble det Oslotur
for å ta en nærmere titt på
quiltemaskiner..

Jeg har lenge vært i vurderingsfasen av å investere i en sånn maskin
så jeg måtte dra dit for å både se og prøve..


Måtte også en tur oppom 
for å se i det koselige vinduet til Kathrines Quiltestue..

Rakk det ikke i åpningstiden
men mye fint å se gjennom et vindu også..


..som disse herlige, grå stoffene..


Ellers er det alltid mye å ta seg til i hovedstaden
som for eksempel besøke
Astrup Fearnley museet..


..hvor enkelte deler av utstillingen 
var litt .."spesiell"..
som det ofte er i et museum for moderne kunst


..mens andre ting var litt mer "forståelig"
som dette store oljemaleriet av Odd Nerdrum
"Mordet på Andreas Baader"

(som er et av de mest kjente norske politiske kunstverk noensinne)


Og i forbifarten i et butikkvindu
et lite tips til en enkel og fin påskepynt 
(må bare huske å tømme eggene først..)

En fin minihelg i storbyen..
så gjenstår det å se om ønsket om en quiltemaskin blir realisert..

..for, kortid, skal jeg gjøre det, visst ikkje no...
(Fritt etter diktet til Linda Fosse)










4 kommentarer:

  1. ...spennende i alle fall... og herlig med kort tur i hovedstaden.
    Astrup Fearnley Museet jeg må planlegge. I helgen hadde vi barnebarnene og våren temperaturer... så lykkelig... med kaffee på terrassen... barnebarnene hang påskeeggene på syrin busken - bare fint :-)))
    Hilsen til deg... helgen vi får frost igjen... etter strålend våren SOL.

    SvarSlett
  2. Ja, det har du rett i.
    Så fine bilde frå Osloturen din. Du har virkelege funne mange
    spennande utstillingar.
    Museumsbesøket ikkje minst. Neste gong skal eg ta ein tur
    i Astrup Fearnley Museet. Takk for tipset.
    Ynskjer deg ei fin ny veke.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Fin tur du har hatt :) og de eggene var helt skjønne - atter en kos blogg :) ønsker deg en fin dag

    SvarSlett
  4. Så spennende om du ender opp med quiltemaskin. Ja, kor ti, hvis ikkje no... Det ser veldig kjekt ut. Lykke til!
    Takk for fine bilder som du deler fra turen.! :-)

    SvarSlett