Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 2. april 2018

Drømmepåske - igjen..



I år
er jeg nok ikke alene om å ha hatt
drømmepåske..
Iallfall ikke hvis en liker solskinn, snø og norske påsketradisjoner


Påsken har nok vært favorittferien min
helt siden jeg som liten jente
stabbet rundt i Vossefjellene..


Alle steder er vakkert når solen skinner
..men se på dette.. det gjør virkelig noe med oss å oppleve slikt..


Et skiføre, som vi drømmer om..


Masse snø å boltre seg i
 Her holder gjengen hos oss på å grave påskelabyrinter..


Svelesteiking ..


.. strikketøy..


Snille, gode Laika
som innimellom fikk fred for katten..


Hjerteknuserne til farmor/mormor
- ikke helt lett for en på 2,5 å forstå at farmor også kan hete mormor -


Og rett før vi skulle dra hjem
kom et lite ekorn inn på terrassen og takket for i år
- sikkert lykkelig over at nå drar både hunden og katten - og alle menneskene -

Hytten var fullbooket
Alle knagger, hyller og plass til å legge noe fra seg
var fyllt opp..
Det ble mye god mat, sosialt og koselig 
Det ble en  DRØMMEPÅSKE

- og det håper jeg det ble for dere også - uansett hva dere fant på -


5 kommentarer:

  1. Aner jeg Gjevilvatnet, Okla og Gjrvilvasskammene, eller er jeg på villspor? Fint er det i alle fall. Drømmepåske for mange i år, og her var det merkbart færre på ski i dag en før i påska. Væromslag er meldt, og det tar vi på strak arm nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er du på rett spor, ja.. Vakre Gjevilvassdalen. Kanskje du har vært på toppene der?

      Slett
  2. Ja, jeg ser at du har hatt en skilkkelig drømmepåske :) Det har jeg også hatt, helt uten snø,på hytta på Hvaler, men med masse sol og stillhet og opptil flere strikketøy. Bare jeg og gubben. Så hadde vi barnebarn i huset før påske, og barnebarn igjen på besøk i morgen. Planleggingsdag i barnehagen. Herlig liv :o) Vi skal bake. Hyggelig med besøk av deg i bloggen min :o) Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. påsken var helt magisk i år i det meste av landet, også hos deg. Så gøy å være med barnebarna også. Jeg var på jobb hele påsken, men er så glad for alle som fikk oppleve den, for det var vel fortjent. Nå venter jeg bare på våren som ikke sert ut til å komme på enda en stund.

    Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvarSlett
  4. Flotte fjell ov vidder!
    Og når solen skinner som dette er jo det vakkert.
    Vi reiste til vamen denne påsken, var igrunnen trøtt av all snø og is, godt var det:)
    Lykke til med spirene dine:)

    SvarSlett