Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 10. april 2018

Første sesong med felleski..



Rett før jul
fikk også jeg felleski..

Etterpå har det bare vært kaldt og Blåswixføre,
..og det ble fiskebein og glatte oppoverbakker..

MEN 
i helgen var det blitt varmegrader 
og vips - da fungerte skiene perfekt

Jeg kunne gå rett opp alle bakker og hadde god gli nedover..



Forbi enda en forlatt, falleferdig stue ute i skogen
Jeg er visst litt svak for disse "perlene"..


"Toppen" ble nådd
Ikke så høyt og ikke så bratt, men du verden så mange flotte skiløyper
vi har like utenfor stuedøren vår..


Det er snø nok til mange skiturer enda..

Men nå smelter det og snart er det vår..

Satt nettopp og så på et hageprogram på TV
og da kjente jeg at nå kan snøen bare smelte..

- og felleskiene kan settes bort for denne sesongen -


4 kommentarer:

  1. Jeg har vært på ski i dag. Snakka med to damer som var veldig fornøyde med felleskiene sine. Vi smurte med tørrvoks og hadde godt feste og kjempegod glid. Det nærmer seg vel klisterføre, men det er like "uspiselig" hvert år. Helt til klisteret er på, og vi bare kan suse avgårde.....

    Det er greit at det tiner i bygda, men håper på flere skiturer utover i april/mai.

    Klem

    SvarSlett
  2. Super snø og ski :-))) Du har det veldig bra :-) Jeg liker snø :-))) og ski.
    Nytter dagene videre. Kos deg. Våren er her... vårenHILSEN til snø til NORD...
    til deg. God helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Har høyrt mykje positivt om dei skia ja, takk for at du delte dine erfaringar.

    Ynskjer deg fine vårdager.

    SvarSlett
  4. Så flink du er på ski!
    Og du har litt å ta av ennå, men nå er det plussgrader hele døgnet så da blir den vel noe "råtten" fremover.
    Ha en fin uke med eller uten ski:)

    SvarSlett