Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 3. november 2018

Besøk / Museumsbesøk


Nå er vi plutselig i november - tenk det..

I oktober hadde jeg besøk av venninnen min fra Bergen
Jeg tok henne med på museum..

Vi startet med Sverresborg Folkemuseum
En samling av "en svunnen tid"..


Cafe Erichsen var stengt for sesongen,
men jeg husker denne cafeen som lå 
midt på Nordre
De hadde kaker og noen aldeles deilige rekesmørbrød..

Et populært sted, som altså nå har havnet på museum..


Siden dette var en fredag i oktober
var det lite folk her

Om ikke alle er så interessert i gamle hus og "livet fra dengang"..

- så er dette et fantastisk område
for å bare rusle rundt i flotte omgivelser.


Oppdalstunet


Dyrene var tatt inn for vinteren, men i kaninhuset 
spratt det rundt med herlige kaniner..


Etterpå  skulle vi videre til Rockheim
etter en bedre lunch i byen
- og selvsagt en tur innom Quiltegården -
(Lurer på om jeg rekker å bli ferdig med denne til påske..)


Vi rakk ikke Rockheim..
Men hjem til litt vottefotografering.



Oktoberhøsten var nydelig
det så ut som om det lå strødd gull utover naturen..

Det ble en kjempekos og trivelig helg...
Takk for besøket.

God helg til dere alle.

2 kommentarer:

  1. Wow, har du strikka alle dei flotte vottane ?.
    Quiltearbeidet ditt ser fantastisk ut.
    Du er virkeleg ei handy lady !!
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Koselig med museumsbesøk, jeg liker godt å gå rundt å se på gamle hus. Utrolig fine votter du har strikket:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett