Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 10. februar 2019

Jeg vil fremme strikkevottene..



De gode, gamle strikkevottene er på mote igjen..

Det er utrolig gøy å se alle varianter, som lages nå for tiden..


I tillegg 
har jeg egenhendig testet 
om de virkelig kan holde hendene varme når det er kaldt..

Jeg har gått til jobben gjennom en lang kaldperiode nå..
Går i 45 minutter - i minus 9 - 12 grader..

Like varm på hendene hele veien..


Å strikke votter i Alpakka
gjør at mønsteret får en ujevn struktur
- men de er minst like varm, og ekstra myk og god..


Jeg har begynt å strikke "sløyfen" som jeg knyter med
og det gir en fin effekt, synes jeg..


Og til en stor, voksen mannehand
nytter det ikke med sløyfer og duppeditter..


Synes bare at "Elgjaktvotten" måtte får være med
siden jeg fikk dette bildet av svigerinnen min i dag,
som hadde fått selveste storelgen inn på terassen..


Ønsker dere alle en superduper fin morsdag..

3 kommentarer:

  1. Ja, enig med deg... og jeg elsker strikket votter og sokker utelukkende :-)))
    Super vakre votter har du strikket... fantastiske mønstre. Jeg liker best min
    votter med alpakka, behagelig og myk å ha på seg.
    Kos deg med vinter og deilig varme votter.
    Bildet med elg var fantastisk... ser ut som en skulptur i hagen. Jeg vil ikke stå ved siden av den :-)
    God søndag. Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Vi er nok flere som elsker strikka-votter. Jeg foretrekker tova-votter når det er ekstra kaldt, men så er jeg en som har lett for å fryse på fingrene.Fine votter du har strikka! Her har vi besøk av elg rett som det er, men den kommer ikke inn på terrassen. Den stikker vanligvis når vi nærmer oss.

    Klem

    SvarSlett
  3. Du og du for nokre flotte vottar. Og så mange varianter.
    Og hjelpe meg så redd eg hadde blitt om det kom ein elg inn på verandaen....
    Men dokke er vel vant til slike kanskje. Her er det hjorten som vandrar om nettene, men ikkje så nær.

    SvarSlett