Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 18. november 2012

Gode, varme serviettringer..



Jeg har lenge hatt en ide oppi hodet om å strikke serviettringer til å ha på hytten.
( Er ikke helt sikker, men mulig jeg har fått ideen fra en eller annen sin blogg..  engang for lenge siden..)


Fort gjort.. ca 10 minutter strikking på hver remse.


Damp
Sy i knapp
Knapp igjen..

Og vips ble det en fin serviettring..



Pynt med det du måtte ha for hånden..

Og VELKOMMEN TIL BORDS !!


8 kommentarer:

  1. Stilig! "Det enkle er ofte det beste" er det ei ordtak som seier, synes det passa her. Har delvis overteke eldstejenta sitt speilreflekskamera, skulle budd litt nærmare deg, så kunne du lært meg å bruka det. Du tar så flotte bilete uansett kva du tar bilete av - kjempeimponert! Like kjekt kvar gong du kjem med eit nytt innlegg.

    SvarSlett
  2. Disse var veldig fine Inger. Og så flotte bilder. Jeg fikk lyst til å prøve.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselig tilbakemeldinger. Disse serviettringene ble faktisk fine - men bør vel brukes til tøyservietter, eller store, ensfargede vanlige servietter. De var jo superenkel å strikke. Sett igang - bare fantasien stopper fasongen og utsmykking..

    Og du, Inger.. bare ta bilder og knips i vei.. Ute i naturen er det meste fint, og da blir også bildene fine.

    Jeg kan anbefale "Birtes Turblogg" - bilder tatt både i øspøsregn og ruskevær.

    Ønsker dere alle en flott og innholdsrik uke..både med håndarbeid og fotoaparatet.. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  4. Superfine :-) Oppskrift?
    Fra Nina

    SvarSlett
  5. Tror ikke det trengs oppskrift. Bare fantasien. Men jeg brukte litt tjukt garn her og pinner nr 5. La opp 8 masker, strikket oppover til det var "langt nok". Startet med et knappehull på 1.omgang, og strikket rett første maske på hver omgang.
    Fryktelig enkelt.. Og hvis du ikke har strikket så mye før, så er det kjempefint start-prosjekt. Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  6. Kjempefine Inger Johanne;) Ideen lagres! Her strikkes det Selbuvotter til den store gullmedaljen ;)

    SvarSlett