Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 25. november 2012

Søndagsarbeid...



Denne helgen har jeg vært alene hjemme.
Da "flyttet" jeg syrommet ned til kjøkkenbordet.

Da mann og sønn bestemte at de skulle dra til Manchester på fotballkamp denne helgen,
 booket jeg inn helgen som "må-bli-ferdig-med-noen-prosjekter-helg".

Og jeg har virkelig fått sydd - med god hjelp av katten (som jeg passer).

Men det tok jo selvsagt mye, mye lengre tid jeg jeg hadde tenkt..
Jeg ble ikke ferdig i dag heller.

Min mor liker ikke at vi syr og strikker og sånn om søndagen.. 
Søndagsarbeid må gjøres omigjen, pleier hun å si.. 
Og i dag hadde hun visst rett i det.


Etter å ha sydd både langt og lenge, oppdaget jeg at undertråden hadde slurvet ... 
(= måtte sprette opp igjen)


Og jeg, som synes at jeg er ganske så nøyaktig, fikk et par steder hvor kryssene ikke stemte.. hm.. det var da virkelig samme størrelse på alle rutene..
(= måtte sprette oppigjen)


Katten satte seg midt oppå prosjektet mitt og tok en skikkelig kattevask.
Det minnet meg om at jeg kanskje burde pakke sammen sysakene og heller finne fram vaskebøtten.

 NÅ lukter det nyvasket og er rent og pent - klar til en ny uke..

Og til slutt et glimt av de ferdige jule-grytelappene..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar