Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 4. november 2012

November


NOVEMBER..
Den laange, triste og intetsigende måneden..
Eller - er den virkelig det?


November er min måned. Jeg er født helt mot slutten og mente lenge at ingen hadde så skjelden bursdag, som vi som var født i november.. Jeg var sist til å bli 12 (å komme inn på ungdomsklubben i Fyllingsdalen) Sist til å bli 16,  til å bli 18 og 20..
Måtte til og med forfalske legitimasjonen pittelitt, for å ikke måtte sitte alene hjemme å vente på å bli gammel nok..

Men NÅ synes jeg november er en fin måned. Høsten er over, vi forventer ingenting - og når det kommer en helg så nydelig som denne, så er det en fornøyelse å se at naturen faktisk er flott, selv om lauet er borte og stråene vissen..


På vår søndagstur i nærområdet i dag, så vi tydelige spor etter en bever.



Her har den svømt over dammen, gått opp og ned og laget seg sti - fra vannet, over veien og opp i skogen - hvor den da har gnaget av trærne og slept dem med seg til vannet igjen..


Beveren er den største av gnagerne på den nordlige halvkule.
Den er en ypperlig svømmer og er svært arbeidsom.
Beverhyttene har inngangene under vann og kan huse flere familier.
Beveren er vegetarianer.


Lenger oppe, ved Øvre Leirfossen holder endene til..
De trodde nok vi kom med brødsmuler til dem, for de kom svømmende hele gjengen da de så oss..


En nydelig novembersøndag - som på langt nær er over enda..

Og fordelen nå er jo at det er jeg som er yngst, jeg fyllte sist 40, jeg var sistemann til å bli 50 osv..

Ja, jeg tror rett og slett jeg liker NOVEMBER!

5 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og ord til ettertanke, men hva skal jeg si da... med bursdag i januar!! Jeg bruker å si at det er godt alt som er unnagjort hihi
    Ha en flott søndagskveld

    SvarSlett
  2. Dette var eit nydeleg naturinnlegg, både i bilder og tekst!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at jeg fikk din stemme i quilte konkurransen!! Jeg satte virkelig stor pris på alle som stemte på Halloween quilten min!
    Quilteklem fra Trine

    http://trineshobby.blogspot.no/

    SvarSlett
  4. Hei du - ny følger her:) Fine fine høstbilder her i innlegget ditt - og jeg er veldig der at november er en flott måned, har også bursdag i denne måneden og det har gitt den en varm farge av forventning helt siden jeg var lita.....:) Er ellers Nord-Trønder, sjøl om jeg bor på Nord-Møre, og liker å finne fine blogger fra Trønderfylkene....;) Klem

    SvarSlett
  5. Hei igjen. Koselig at også du stakk innom. Jeg er ikke så stor i denne bloggverden, så det er hyggelig å få "nye venner"..
    Måtte selvsagt innom bloggen din, og ser at du gjør endel for skape liv til en liten bygd. Flott. Kreative folk trengs overalt. Så må du ha en fin bursdag, når den enn måtte være..

    God helg til "Inger" og "Trines hobby" også. Jeg synes det er koselig å få tilbakemeldinger.

    Vi "sees".. Hilsen Inger Johannne

    SvarSlett