Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 17. juli 2013

Det var engang en skjorte...



Mannen i mitt liv bruker alltid skjorter på jobb
.. rutete eller stripete, men alle i lyseblått ..


De utslitte må jeg vel kunne bruke til noe,
tenkte jeg..

og satte i gang med ny runde med Hexagonlapper..


Sting for sting..
Lurt å være en tålmodig sjel..


For å gi det littegrann mere liv
fant jeg frem datterens gamle olabukse
og noen nye stoffbiter fra Quiltegården..

Og vips

Et flott teppe av hexagoglapper..



6 kommentarer:

  1. Så smart, og utrolig flott!!!
    Kjempeflink er du!
    Klem Nina

    SvarSlett
  2. Så artig og veldig flott vart det også!

    SvarSlett
  3. Så smart og artig gjenbruk! Min mann bruker hvitskjorter på jobb om du skulle trenge hihi. Nydelige heksagon, du må være tålmodig - å sy på papp er noe jeg skygger unna. Jeg kan godt sy dem, men å lime eller tråkle dem på papp.....der går grensa mi!
    Ha det fortreffelig:)

    SvarSlett
  4. Kjempefint teppe, smart måte å bruke skjorter på. Jeg bruker forsidene bak på puter.

    SvarSlett
  5. Hei på deg;)
    Nydelig teppe du har laget av mannens skjorter;) Søm over papp er puslearbeid, og det blir så fint;) Du lager alltid så fine store tepper;)
    Håper du har fine dager på fjellet.
    Jeg har vært sørpå noen få dager, tint opp litt! Nå står fjellet for tur og noen liter maling;)

    Fortsatt fin ferie;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. For en jobb! Og så fint det ble! Morsomt og koselig gjenbruk:)

    SvarSlett