Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 12. januar 2013

Hytten er blitt populær..



Vi bygget hytten vår i 1997.. Da var ungene 7 og 9 år.


Det var alltid koselig å komme dit - uansett vær, form og føre.. 

De søte små, ble større, og kom brått og brutalt i den alderen at hytta var det teiteste stedet på jord.. 


Vel.. Vi bygget ut, og fikk egen "ungdomsavdeling" - med god plass til rocke-gutta, dataspill og et sted hvor de unge kunne være ungdom,  spille kort og skråle høyt - uten at f.eks mor sine sypuslerier ble forstyrret..

Noen år senere - altså NÅ - har vi nesten kø-system for å få være på hytten..



Nå har sønn og svigerdatter nettopp vært der en uke for å feire nyttår med sine venner.

Hytten er romslig, og sengeplasser nok, men flaskehalsen er jo badet -
 som vi kun har ett av.


Men svigerdatter hadde fikset dette med navnelapper på alle knaggene.. Og vips så var det problemet løst.

Lappene tar  jo ikke bort badekøen,  
 men det fungerte greit, og alle fant igjen klærne sine og håndduken etc....


Samme opplegg med lapper var også på glassene..

Ingen ny ide, heller ingen ny oppfinnelse,
men ganske lurt alikevel..

(Og - nei - det øverste bildet er ikke fra i år,
for nå er det desverre snøfritt på Oppdal..)

God helg.

2 kommentarer:

  1. Koselig snøbilde fra hytta di, men heldigvis da...ikke fra i år:) Jeg liker best når snøen kommer ferdig måka! I helga går jeg på veskekurs med Andre Wallenborg, og det er toppers!!!!

    SvarSlett
  2. Joda, jeg skulle gjerne ønsket der var så mye snø.. Det kommer nok, vil jeg tro, i år også. Lykke til på kurset. Gleder meg til å få se resultatet ditt.

    SvarSlett