Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 24. januar 2013

Sjømannskirken på Oppdal..




Oppdal er en fjellbygd - det vet nok de fleste.
Alikevel er der en sjømannskirke!

Bakksætra Sjømannskirke.

Det utrolig søte med denne historien, er at han som bygget den, skulle gifte seg i 2007.
Derfor ville han bygge kirken...
og så laget han en liten dam utenfor..

..dermed ble det en sjømannskirke..

Og i dammen er det en liten båt, sånn at han kunne ro sin brud til kirketrappen..

Snakk om romantisk..

Kirken ble vigslet av biskop Tor Singsaas i 2011.
Den har 60 sitteplasser, orgel og døpefont.

Er noe usikker på om min mann ville bygget en  hel kirke før vi skulle gifte oss..
(Men vi giftet oss jo i Nidarosdomen, så det ville nok blitt et vel stort prosjekt)






2 kommentarer:

  1. Dette var en fantastisk historie, noe så romantisk:) Hvor på Oppdal ligger denne?? Kunne tenke meg å ta en titt neste gang vi drar oppover på hyttetur:))

    SvarSlett
  2. Kirken ligger i Gjevilvassdalen ved Gjevilvatnet.. Det blir vel vest for Oppdal.. Har du hytte på Oppdal, kanskje..? God helg.

    SvarSlett