Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 1. juni 2014

PALMA de Mallorca..



Palma på Mallorca kan virkelig anbefales

Den lille storbyen
(ca 400 tusen innbyggere)
som har det meste
for å ha en variert og innholdsrik ferie..

STRAND, GOD MAT, SHOPPING.. utallige skobutikker..
KULTUR, HISTORIE, SJARME..


..og selvsagt CAVA


Vi i syforeningen UET
har nettopp vært der en uke

Bodde i en penthouse leilighet i gamlebyen
med stor, deilig takterasse..





I MATHALLEN bugnet det av fristelser..
..wow, altså...


Catedral La Seu
Tok 400 år å bygge..


Gamlebyen
med sine sjarmerende smågater og hus





Nydelig mat..

Kan i farten anbefale
TAST: Tapasrestaurant - mmmm...
DARUMA: Sushi (den aller beste sushien jeg noengang har spist i allefall)






Deilig strand
Foreløpig med kjempegod plass





Nydelig standbar-mat..


Rein og fin by
Gatene ble vasket og spylt hver eneste morgen

Perfekt tid å dra på..
Passe varmt, litt skyet innimellom
Tror det kan være litt "heftigere" midt på sommeren..

..og strikketøyet..
det rørte jeg ikke i det hele tatt

PALMA ANBEFALES

ij

1 kommentar:

  1. Hei;) Palma er byen jeg bare har kjørt gjennom! Mallorca er en fin øy. Men her må vi reise i skoleferiene og da er det sild i boks på strendene om enn ikke vet av en liten hemmelig bukt, med rullesteiner og krystalklart vann;) ;) Bra du hadde med strikketøyet ;) Skobutikker er alltid kjekt.
    God uke;)
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett