Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 20. juli 2014

Viewpoint - på Dovre


Neste gang du kjører over Dovre
vil jeg anbefale å ta en liten stopp
ved Viewpoint Snøhetta på Hjerkinn


Kun en 20 minutters gåtur
fra parkeringsplassen


Viewpoint Snøhetta er en utsiktspaviljong på Tverrfjellet på Dovre
Bygget er tegnet av arkitektkontoret Snøhetta
og ble åpnet i 2011


Utsikten innenfra dette 90 m2 store/lille byggverket
er FANTASTISK..

Utsikt til Dovrefjell-Sunndalsfjell Nasjonalpark
og mot de nedlagte Hjerkinn skytefelt


Dette spesielle bygget har vunnet flere internationale priser
og ble kåret til " Årets bygning i verden" i 2011



Bygningen er oppført som en boks av stål
med en stor glassflate mot Snøhettamassivet 


Snøhetta 
Ser du at Operahuset i Oslo er formet som dette flotte fjellet..?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar