Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 4. januar 2015

Blå dør


Vi skulle ha BLÅ dør
BLÅ, blank og stor ytterdør..

Dette planla vi
lenge før de begynte å bygge på huset..

Men så..
Kom det aldri noen dør..


Forstår jo at de måtte ha byggedøren mens de bygget
..alt mulig som skal bæres inn og ut av huset..

Men da vi skulle på helgetur til København
og fremdeles ikke hadde noen skikkelig dør

DA
måtte vi ta strengstemmen på

OG
døren kom!


Men den var jo HVIT

- e' d mulig, tenkte jeg -

Men nå har vi hatt
HVIT ytterdør i hele julen
Vi har forhørt oss med alle som har vært innom,
om hva de synes..

Og jaggu tror jeg vi beholder den.



Riktig godt år til dere alle!


7 kommentarer:

  1. Hehe...er det ikke merkelig hvor mange forviklinger det er mulig å oppleve rundt de mest elementære ting? Men; døra er da fin den, slik jeg ser det ville det bli et veldig stort mørkt felt der døra er, som et gap, om den ble blå....tror det ble finest sånn jeg da....;) (Ser alltid fasader som ansikt...., greier ikke la være....) Klem til deg

    SvarSlett
  2. Det er ikke alt som går slik man planlegger og ønsker. Men det ser jo veldig flott ut nå da;) Det får modnes en stund til, og så får du heller ta penselen fatt om ønsket fortsatt er blå dør. Jeg har malt ytterdøren blå, men det er bare en vanlig og enkel dør.

    SvarSlett
  3. Hei på deg;)
    Det er jo vinter eventyrbilder fra skogen;) Hvit dør, husets ansikt, fint til huset det;) En eldre nabo fortalte meg hva "Blå ytterdør" betyr, da vi hadde blå dør. Gifteklar datter;) og jeg som bare har gutter ;) Her er det skirenn på tv før vi tar søndagsturen ;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Koselige tilbakemeldinger. Synnøve sa det vel rett, at med blå dør ville det bli som et stort gap.. Nei, vi satser på at døren fortsetter å være hvit.. her i vintereventyrlandet.. Så får jeg heller male - engang - hvis fristelsen blir for stor.. Men, når du sier det om blå dør og gifteklar datter.... Hm, jeg har en datter som nettopp har blitt samboer... Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  5. Syntes din hvite dør er helt perfekt, det kan se ut som om nissen og pusen er enig med meg;)

    SvarSlett
  6. Skikkelig flott fasade, og sannelig ganske ergerlig at det skulle bli kluss med ytterdøren.... Jeg tror blått hadde blitt veldig fint på huset, det gjør seg av og til med kontraster. Men så er det jo det med at nå har dere prøvd hvitt og liker det, da blir det vel vanskelig å forestille seg blått igjen :o) Og hvitt ble jo veldig fint!! Det finnes visst et malingsprogram der du kan putte inn forskjellig farge på ytterdør, husvegger, og karmer, via pc. kanskje verdt å prøve :o)

    SvarSlett
  7. Døren ser veldig fin ut hvit. Men kanskje det er fordi det er snø på bakken. Jeg tror det ville bli fint med blå også. Det er som du sier, den kan males.

    SvarSlett