Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 11. januar 2015

Fint skal det være..


I Bergen har vi et uttrykk, som heter
.. "fint skal det være, om så halve ræven henger utenfor"..

Nå gjør den forsåvidt ikke akkurat det her,
men jeg ble en smule oppgitt over fin og moderne teknologi i dag.

Når en flytter i dag, så får en ikke ta med seg
hvitevarene fra kjøkkenet
de skal følge huset, heter det..

Da må en kjøpe nytt

Fint å se på, og du verden så mange muligheter

MEN såååå teknisk 


For en vanlig husmor som meg,
som har levd hele mitt husmorliv 
sammen med
"Den rutete kokeboken"
ble dagens middagsøkt noe komplisert.

Hjortesteik med dampede grønnsaker..
Enkelt - kunne det vært
men det var bare potetstappen og sausen
som var enkel.

Joda
maten ble både ferdig og smakfull
til slutt
Den blir jo oftest det

..både med og uten teknisk høyskole..





1 kommentar:

  1. Hei på deg;)
    Ler godt av den ;) Noen ganger lurer jeg på om de gamle ovnene uten alle finurlige funksjoner var best. Ikke greit å være husmor i 2015 ;)

    Nyt dagen og uken;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett