Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 28. januar 2015

Tynn strikkejakke


Den ble da ferdig til slutt, denne jakken også

Pinner nr 2 og tynnt garn, SKY
70% baby alpakka og 30% silke


Myk og deilig å strikke


Hadde en grønn kjole, som var litt for kald å bruke på jobben
Da var det selvsagt bare å finne passende farger på garnavdelingen
og strikke en jakke til ...


Jakken ble fin den
selv om det her kanskje ser ut som om den er
strikket med opprekksgarn..

Nå blir det noen prosjekt med litt tjukkere pinner.

5 kommentarer:

  1. Nydelig;) Den må jo være en drøm å ha på;)

    God kveld til deg;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  2. Litt av en jobb med så tynne pinner! Kommer aldri til å strikke en voksenjakke med pinner nr. to tror jeg.Går vel heller andre vegen jeg da, i dag fikk jeg beskjed fra posten om at det har kommet garnpakke til meg - Lopigarn fra Island - DET blir andre boller (og pinnenr.) det;) God natt!

    SvarSlett
  3. Nydelig, men pinne nr 2.... det var tynne pinner til ei stor kofte! er imponert:)

    SvarSlett
  4. Så lekker den ble. Flinke du.
    Klem

    SvarSlett
  5. Den ble jo helt nydelig. Men oj så tynne pinner, litt av en jobb. Nå skal jeg pakke meg inn og gå meg en tur i snøværet. Kjøpte garn i går i Alpakka Silke for å strikke en helt enkelt vårgenser, men pinner som jeg var sikker på at jeg hadde i rett størrelse....neida. Så nå tar jeg trimtur samtidig :o) Ha en flott dag!

    SvarSlett