Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 8. april 2015

Edelweiss..



Edelweiss
 - en hvit, vanlig blomst som vokser høyt oppi Alpene -


Jeg har nettopp vært og sett
The Sound of Music
på Trøndelag teater

VAKKERT!

Jeg elsker musicaler..



Jeg husker at jeg var sammen med moren min 
og så filmen i 1965
Jeg var liten jente
men allerede der og da fenget musikken meg..

Det bygger på en sann historie
Om nonnen Maria, som ønsker å finne seg selv
-  og blir guvernante for Kaptein von Trapps syv morløse barn -

Det handler om krig, det handler om kjærlighet og lyden av musikk..


Jeg kjøpte billett den dagen billettene ble lagt ut
Jeg kjøpte kun EN..

Visste jo ikke at dette var noe alle ville se
og at det ble så populært..


Edelweiss.. Edelweiss
Every morning you greet me
Small and white, clean and bright
You look happy to meet me..

Jeg må visst avgårde å se det en gang til..
Dette likte jeg!




2 kommentarer:

  1. Du har tydeligvis også hatt en god kulturopplevelse....;) Fikk lyst på enda en Trondheimstur jeg da... Klem fra et blåsete og vått Nordmøre - definitivt uten edelwaiss...:)

    SvarSlett
  2. Kjekt å få med seg en god kulturopplevelse. Sound of Music er så flott. Har bare sett filmen, og den er jo en opplevelse i seg selv.
    Klem

    SvarSlett