Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 6. august 2015

Etterferie sommer..


Det er heldigvis ikke sånn 
at når sommerferien er over - så er også sommeren over..


Sommerferier går alltid altfor fort
uansett
enten jeg er på langtavgårdeferie
eller
 på hytten
med alt det nære og kjære ...




Men tilbake til Trondheim og hverdagen
og til de årlige OLAVSFESTDAGENE

(Bildet over låner jeg av Adresseavisen 
for å vise folkemengden i Borggården bak Domen..)


Jeg var der og hørte på Marit Larsen
jeg hørte på Violet Road..


Og jeg hørte på Sting

Herlig!


Jeg har vært på diverse hageland 
og kjøpt planter
og klargjort  for neste sommer...


Jeg (det vil si vi) har feiret 30 års bryllupsdag..

På bildet står jeg augustdagen i 1985
med brudestasen i håret og stryker den selvsydde brudekjolen

.. i siste liten..

Lille niese-brudepike står også spent og venter på at hennes 
brudepikekjole skulle bli strøket og ferdig..

Så avslappet .. så deilig..

Jeg skulle stå brud i selveste Nidarosdomen..


Ute holdt min fremtidige
på å pynte bilen

- en Opel Senator 3,0 i -
Det var drømmebilen sin, det... dengang..

.. 30 år siden ..


Men akkurat nå i kveld
holder jeg på å gjøre ferdig strikkeprosjektet for datteren...
..på pinner nr 9.. 

og det er bare starten på august
og det er enda mer igjen av sommeren..



2 kommentarer:

  1. Koselig mimring. Kjekt med konserter om sommeren.
    Klem

    SvarSlett
  2. Herlig beskrivelse. Jeg (altså vi) har 40 års bryllupsdag 16.08.

    SvarSlett