Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 28. juli 2015

Sommerregn = sommerstrikk


Jeg er heldigvis ikke så værsjuk
så det regnet som har kommet i løpet av sommeren
har jeg faktisk tålt..


Men de kalde kveldene
har gjort at jeg heller har sittet innendørs
og kost meg med "Sommarbåten"
og strikking..


Det vil si
gjøreferdig strikking


Fått avsluttet endel av mine utallige strikkeprosjekt..


..som blandt annet denne knall oransje..

Der overtok jeg armene
som en kollega hadde begynt på - og ikke hadde bruk for..


Om strikkekurven ble tom nå...

Å nei du, den er visst utømmelig..

- og midt oppi alt, ble jeg tipset om
"Peace-genseren"

og den var jo bare nydelig..

Men altså, først gjøre ferdig det som ligger der..

Eller - står det virkelig noen plass at man MÅ det...

Hva hadde vel livet vært uten et strikketøy, sier nå jeg..



6 kommentarer:

  1. Ja, her går det unna. Kjempefine. Den knall orange strikker jeg i knall rosa med mørk blå kontrast. Det ser fint ut. Den lyse jakken var fin. Fortsatt god sommer til deg fra fjellheimen i Sør-Norge. Klem fra Birte

    SvarSlett
  2. Den rosa jakken var kjempefin! Kan du si noe hvor man kan få tak i mønster og hvilket garn du brukte? Koselig blogg du har! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, koselig å høre. Garnet er Pelini fra Pt design. (50% bomull og 50% lin). Mange fine farger. Vi har det på Husfliden i Trondheim, og sikkert på de fleste garnbutikker, vil jeg tro. Når det gjelder mønster, så strikker jeg ofte uten, men jeg tok maskeantall fra en genser i samme garn (Mønster Nr 132). Hilsen Inger Johanne

      Slett
  3. Flott strikk, og fine farger begge to. Godt du ikke er værsyk for dere har virkelig fått det dårlige været denne sommeren.
    Vi har av og på vær på Hvaler. Er på rorbua her hele sommeren vi.

    SvarSlett
  4. Masse flott du har strikket, og den Innagenseren er bare lekker.
    Klem

    SvarSlett
  5. Herlige sommergenser har du strikkt. Hvit med flott knapp og oransje med hvit kanten, super fint begge to. Tros alt vi har august holder jeg fingeren kryssert at solen kommer og sommerværet til deg.
    Sommerklem fra Viola

    SvarSlett