Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 21. juli 2015

Veskebalansen..




Det er viktig med nok væske..

- eller var det sånn at det var viktigst med nok vesker

En viss balanse må det være uansett

Jeg har ikke så veldig mange vesker
Men jeg har svart, blå og i skinnfarger..

Jeg manglet en RØD..


Og alle som har vært i sydens land
har nok opplevd mer eller mindre innpåslitne veskeselgere

..på stranden..


..eller ved restaurantene.. og overalt..

Og de har virkelig mange flotte vesker..
Jeg innrømmer at kikket laaangt etter hver eneste som gikk forbi..


MEN
jeg gikk alikevel på ordentlig veskebutikk 
og kjøpte originalen
av den røde vesken som jeg ønsket meg så veldig..


Jeg trodde at det var ulovlig å ta piratvesker med seg inn til Norge
men leste nå i ettertid at sånn var det faktisk ikke lenger, 
hvis du skulle bruke den sjøl..

ALIKEVEL

Piratkopier er verdens største illegale marked
Inntektene av dette er med på å finnansiere organisert kriminalitet
terror, narkotika, hvitvasking, våpenhandel  og utnytting av barn..


*



IDEEN
som dukket opp i hodet mitt
var at
enn om noen laget sånne flotte "billigvesker"
med et emblem eller merke
som viste omverden

at denne vesken har jeg kjøpt av de fattigste på stranden
og inntekten av denne vesken går til
et eller annet veldedig formål..

Hadde ikke det vært en mye bedre ide?

Men så enkelt var det vel ikke,
for da hadde de nok løst problemet for lenge siden..



1 kommentar: