Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 9. november 2016

Vintervakre Røros


Røros er vel en av de mest spesielle byene vi har her i landet..
kanskje også den vakreste..

Byen er med på UNESCOs verdensarvliste


Byen har en stor og tettbebygget trehuskjerne
hvor moderne mennesker både bor og jobber

Koselige, innholdsrike butikker
Sjarmerende kafeer,
portrom, bakgårder, vinduer og kunstverksteder.. 


Været var nydelig
.. men kaldt, minus 12..



Midt innpå vidden
628 meter over havet
ligger altså Røros, gruvebyen som ble grunnlagt i 1644
da de fant den første kobberåren her..


Hotellet lånte ut sparker
og som bergenser, som ikke er oppvokst med spark..
synes jeg dette er et aldeles kjempegøy fremkomstmiddel..


Røros har sjarm..


Røros er idyll..

Har du ikke vært der
vil jeg anbefale deg en tur..

Så flott at de har klart å bevare denne nydelige perlen..

3 kommentarer:

  1. Å her,ighet så vakkert. Der bør du ta meg med en vakker dag. Klem med ønske om en fin uke

    SvarSlett
  2. Vakre bilder. Jeg har stor glede å se dem. En riktig god tur du hadde.
    Men huuu kaldt allerede og så mye snø... med solen bare fantastisk.
    Jeg har en poster fra Harald Solberg fra Røros :-))) jeg kjøpte i nasjonalgalerie i Oslo.
    Takk for vakre bildene. Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett
  3. Takk for at du deler dei vakre bilda frå Røros.
    Er der virkeleg så mykje snø alt ?
    I fjor var eg der i bryllaup, ein fin plass for ei slik feiring.
    Nydeleg kyrkje både inni og utanpå. Og guiding rundt i byen var ei oppleving.
    Dit vil eg fleire gongar.

    SvarSlett