Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 2. januar 2018

Det ble vår første hyttejul..


Vi har hatt hytten vår i 20 år
I år skulle vi feire jul der for aller første gang..


"Vårherre" sørget for julestemning ute..


.. og det skulle ikke så mye til 
for å skape julestemning inne..


Her legges siste hånd på verket - på nissekostymet..

Ja - for når lille barnebarngutten på 2
ropte høyt nok, så kom jo nissen..



Og med seg i sekken
hadde nissen nye ski til veslegutten..


Vi tråkket opp nye skiløyper gjennom eventyrskogen..

Noe så vakkert - så fredfullt og så stille..


Til og med langs E6 - da vi kjørte hjemigjen
var et vakkert skue..

Dette ble en fantastisk fin jul

* *

derimot
er det er helt nytt år som skal fylles..


JEG ØNSKER DERE ALT GODT FOR 2018

Klem fra Inger Johanne

5 kommentarer:

  1. Fine bilde frå hyttejula, både innandørs og utandørs.
    Tidleg krøkes vesleguten, 2 år og ski på beina er flott.
    Her har me og familien også feira jul på hytta, for åttande gong. Det er mykje snø
    i området så det vart leik med, og utan ski, for både små og store.
    I dag har me gamlefolket vaske klede og hus og snart klar for heimreise.
    Berre tre dagar til hyttehelg igjen.

    Godt nytt år !
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Bildene beskriver stemningen meget godt! Ja, jul på fjellet er deilig. Jeg har hatt den tradisjonen fra 2003 og nyter den høytiden i langdrag! Godt Nytt År, kjære venn!

    SvarSlett
  3. Dette ser godt og fredelig ut! Og veldig fint å se en to-åring på ski! Små drypp flere ganger om dagen er tingen. Skileik!
    Riktig godt nytt år!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder. Det ser så fredelig ut,så herlig å tilbringe jul på fjellet.
    Ønsker deg et godt nyttår.Og takker så mye for spor du legger igjen.
    Klem Christina

    SvarSlett
  5. Så herlige bilder... tusen takk... deilig å se snølandet.
    God året 2018 deg og dine.
    Klem fra Viola

    SvarSlett