Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 16. januar 2018

IKKE kast alle de gamle lekene..


I helgen hadde vi barnebarngutten vår på besøk
Han har en livlig fantasi og er flink å leke..

Her på trilletur med tantens gamle trevogn..


Jeg har tatt vare på noen av ungene sine gamle leker
men langtifra alle

Hvor de forsvant på veien - via to flyttinger
er ikke lett å si
men jeg skulle ønske jeg hadde tatt vare på enda mer...

Solide og ordentlige leker
holder seg fint i generasjon etter generasjon..


BRIO sin togbane er velbrukt og fremdeles inntakt
og passer også perfekt 
til å leke
"De tre bukkene Bruse"..


At "bukkene" ikke nødvendigvis er en bukk 
og at de her har blitt stanget av trollet, både den mellomste og den største..
.. det spiller slett ingen rolle..


Og at dette faktisk er en telefon
det kan vel ikke et lite barn av i dag vite

Første gang han lekte med denne, dro han den etter seg som en bil.


Uansett, konklusjonen må være:
IKKE få et anfall av rydd-og-kast
Ta vare på de gode lekene

- plutselig en dag sitter du kanskje med en stue full av lekende barnebarn -




3 kommentarer:

  1. Åh,mimre, mimre. Så koselige bilder. Jeg har også tatt vare på både Brio togbane og en del solide leker. Jeg tror de vil både inspirere og glede barn som kommer på besøk.

    SvarSlett
  2. Så fint å lese og å se bilder av gamle leker! Her er det visst tatt vare på litt av hvert. Kjekt å finne fram når barnebarna kommer på besøk, og tenk på alle de gode samtalene som disse lekene bringer med seg.....

    Klem

    SvarSlett
  3. Ååå, så koseleg innlegg.
    Nei, gamle leiker må ikkje kastast.
    Her i huset er mange, no er det barnebarna sin tur.
    Mi gamle Anne-dokke har sert betre dager, men blir kosa med av femåringen i dag.

    God søndag frå Anne-Mari

    SvarSlett