Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 20. august 2018

Cosmos/Pyntekorg


I januar
da jeg var på jentetur på Geilo, 
spurte jeg om de ville bli med på en liten konkurranse..


Jeg ga de hver sin pose
med Cosmos-frø (eller pyntekorg, som det også heter)
64 frø pr pose..


Og oppgaven besto i å få det beste resultatet..


Alle hadde samme utgangspunkt
De andre bor i Bergen, jeg bor i Trondheim

- sommeren var fantastisk begge steder -
Vi sådde omtrent samtidig..


Det meldes om store og blomstrende planter

Men dette ble nok vinneren..
Såå stor og flott..
(hun lot datteren stå ved siden av for å markere størrelsen)


.. og dette er mine.. jeg tapte..
Kun to stk puslete greier, hvor knoppene enda ikke har åpnet seg..

Jeg fatter og begriper ikke 
hva det er med meg og frø.. jeg får det bare ikke til..

Uansett
Alle var enig om at dette var en kjempegøy konkurranse..
.. og at det neste sommer blir nye poser med nye Cosmos frø..





2 kommentarer:

  1. Ikke være trist, din farge på blomstring er fantastisk :-))
    grønn - slappe av og mystisk ... shocking pink, lilla farge ... deilig kontrast ...
    kanksje du gjør fra ull - noe fint - med denne fargene. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Hei😊Så gøy Inger Johanne😊så mye fin Cosmos. Herlig blomster🌱 Jeg utfordret mine dyktige kollegaer på å sy lappeteknikk(applikasjon). Resultate ble et teppe som henger på jobb😊
    Ønsker deg en fin augustdag.
    Klem fra Ann- Mari

    SvarSlett