Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 4. august 2018

Kortreist sommerferie



Vi trenger ikke dra så langt
for å finne ferielykke


Vi dro på hytten
og hadde mange flotte turer innover i fjellheimen


Beina på "zip-off" buksen min kunne taes av
og det ble ikke nødvendig å sette dem på igjen..

...det ble jo den ene varmerekorden etter den andre..


.. og mye is-spising, med sjølplukkede multer ..


Koselig var det også
å ha hele flokken vår på besøk
inkludert disse to småtrollene her, som storkoste seg oppi skuvsengen...


.. og som har det kjempegøy med å kaste stein uti elven
..plopp, plask..


Grøvudalen
Lettgått og fin tur på en av sommerens varmeste dager..


Svelesteiking på terrassen


Gjevilvatnet var nedtappet og tørt
Det var storbranner i Sverige, i Hellas og på Sør- og Østlandet
Bøndene har problemer med å skaffe nok fór til dyrene
og avlinger tørket inn

Det var skrekkelig varmt tilbake på jobb
og vanskelig å få sove

og det var helt nydelig da regnet kom

Men du verden for en sommer, og enda er den ikke over

Det er bare den flotte ferien som tok slutt..


3 kommentarer:

  1. Herleg innlegg.
    Det er igrunnen slike dagar som er dei mest avslappande og ein tenke tilbake på dei med glede.
    Grøvudalen, der har me gått ein gong til ei seter og kjøpte rjømegraut.
    Fin tur.
    O dag er det vindt og regn her, faktisk litt haustleg...

    God søndag.

    SvarSlett
  2. Ja det har vært en super sommer. Koselig å se fra din. Trivelig med barnebarn på besøk.
    Klem

    SvarSlett
  3. Takk for fantastiske bilder fra sommer din... så fint. Gleder meg å se.
    Vi venter her til regndager også... naturen trenger.
    Denne sommeren var... utendørs :-)) vi nytter.
    Klem til deg.

    SvarSlett