Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 13. august 2018

Det gjør noe med oss..


Det gjør noe med oss
..tenkte jeg, da fotballtreneren ble sparket ..

Jeg ble derimot ikke sparket - men det føltes sånn

.. den augustmandagen i fjor
da jeg uten forvarsel fikk beskjed om at jobben min
allerede var omorganisert bort..


- vondt -


Etterhvert
når det verste sjokket hadde gitt seg
og jeg innså at ingen
ansetter damer på snart 60..

.. da måtte jeg begynne å tenke..


HVA kan jeg, HVA skulle jeg gjøre nå..


Jeg kan jo strikke, og jeg kan sy..
Men du verden så mye jeg måttet strikke - og sy
for å kunne leve av det


Men jeg gikk allikevel løs på restegarnet 
Strikket og strikket
votter og kluter


Så gjenstår det å se, da
om jeg får solgt et par votter eller to..
for å putte i "pensjonsfondet" mitt


Det er sju år til jeg blir "vanlig" pensjonist
Sju år med uforutsigbarhet


Jeg er frisk, familien min er frisk
vi slipper å forlate hus og heim..
Jeg har et vikariat ut året
- og jeg har fremdeles masse restegarn -

MEN
å miste jobben
- Det gjorde noe med meg...



3 kommentarer:

  1. Klem til deg! Ser at det kan gjøre noe med en ja. Er ikke bare bare. Håper det lar seg ordne så lenge som bare det. Også tror jeg at du blir å få solgt mange sett av de fine tingene du har laget.
    Ha en god natt.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Åå, så leit å høyre.
    Eg kan godt forstå at å oppleve å miste jobben gjer noko med deg.
    Mi oppleving var at sjukdom tok frå meg jobben, sorgreaksjonen var sterk, men
    eg var heldigare enn deg på den måten at eg økonomisk ikkje tapte noko...
    Eg ynskjer deg lukke til med strikkinga, og kanskje dukkar det opp noko du kan tenkje deg å jobbe med siste åra før pensjonen kjem. Håpe virkeleg det !!
    Stor klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Jeg forstår at det gjør noe med deg.
    Du tryller frem det vakreste håndverk. Det vi kan gjøre er å kjøpe dette istedenfor å kjøpe alle gaver i de store kjedebutikkene.
    Vi kan tenke litt alternativt. Istedenfor en blomst til en kollega, kan vi kjøpe et par nydelige votter fra deg. Eller tenk å få de fineste kluter i vertinnegave?
    Jeg ønsker ta du en vakker dag satser litt mer på salg av kunsten din. For det gjør også «noe med dem» som mottar disse vakre gavene som er laget av deg! Tenk på forslaget. Klem

    SvarSlett